Köp dina vintage kläder på nätet

Köp dina vintage kläder på nätet
FixaStilen - En butik fylld med färgglada kläder, skor, väskor mm

Monday 8 March 2010

Snart är det dags


Nu börjar det närma sig för förkultivering på fönsterbrädan inomhus igen...I alla fall för planering av vilka grönsaker det ska bli i år.
Överst är en bild på förra årets tomatplantor som står och myser i det varma köket. Jag tror vi hade ca 15 plantor i köksträdgården, resten gav vi bort till bla. Vikevire och Tavelhus som också har gröna fingrar.
Dessa blev faktiskt ännu godare än vad de ser ut...

4 comments:

Unknown said...

Åh- hvor vi længes :-)

med nål och tråd said...

mmm, solmogna tomater får mig att längta till solens värme. Själv plockade jag frön till plataner (trädet alltså) när jag var i tyskland förra veckan, de ska få komma ner i jorden snart :)

Jo said...

Åh, vad härliga bilder! Jag sådde tomater förrförra året och fick hur mycket goda tomater som helst. Det är riktig lyx med hemma-tomater!
Min sambo är dock ute vid vår stuga just nu och skottar fram en kollapsad terrass, så det känns inte direkt som om det är någon brådska med sådden i år....

annika c said...

Oh, de ser helt ljuvliga ut!!
Jag håller också på att planerar för sådd mm. Skall bli så roligt!
Kram